21 lutego obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji w Starostwie Powiatowym w Szczytnie zorganizowany został etap powiatowy Konkursu Orograficznego o „Złote Pióro” Starosty Szczycieńskiego.
Powiatowy Konkurs Ortograficzny o „Złote Pióro” Starosty
Wcześniej w każdej z trzech szkół naszego powiatu odbyły się eliminacje szkolne. Naszą szkołę reprezentowało pięć uczennic:
1. Aleksandra Cymerys (IIITH/TOT)
2. Emilia Kowalczyk (ITŻiUG)
3. Patrycja Staszewska (III TH/TOT)
4. Paula Sobotka (IV TOT/TKelner)
5. Karolina Malinowska (IV TH)
Parę minut po 10 piętnaście uczennic z ZS1, ZS2 i ZS3 rozpoczęło pisanie dyktanda „Gimnastyka języka” przygotowanego przez konsultanta z W-MODN w Olsztynie. Okazało się ono na tyle trudne, że nikt nie napisał go bezbłędnie. Najmniej błędów popełniła uczennica ZS3 – Michalina Archacka i to ona została Powiatowym Mistrzem Ortografii. Nasza uczennica Paula Sobotka osiągnęła najlepszy wynik spośród uczniów ZS2 i zdobyła wyróżnienie . Wszyscy otrzymali dyplomy i drobne nagrody rzeczowe.
Konkurs wpisuje się z Projekt „Niepodległa Łączy” 100 wydarzeń na 100-lecie Niepodległości. Wszak dbałość o język ojczysty, jego poprawność to też rodzaj patriotyzmu.
Powiatowy Konkurs Ortograficzny o „Złote Pióro” Starosty
Wcześniej w każdej z trzech szkół naszego powiatu odbyły się eliminacje szkolne. Naszą szkołę reprezentowało pięć uczennic:
1. Aleksandra Cymerys (IIITH/TOT)
2. Emilia Kowalczyk (ITŻiUG)
3. Patrycja Staszewska (III TH/TOT)
4. Paula Sobotka (IV TOT/TKelner)
5. Karolina Malinowska (IV TH)
Parę minut po 10 piętnaście uczennic z ZS1, ZS2 i ZS3 rozpoczęło pisanie dyktanda „Gimnastyka języka” przygotowanego przez konsultanta z W-MODN w Olsztynie. Okazało się ono na tyle trudne, że nikt nie napisał go bezbłędnie. Najmniej błędów popełniła uczennica ZS3 – Michalina Archacka i to ona została Powiatowym Mistrzem Ortografii. Nasza uczennica Paula Sobotka osiągnęła najlepszy wynik spośród uczniów ZS2 i zdobyła wyróżnienie . Wszyscy otrzymali dyplomy i drobne nagrody rzeczowe.
Konkurs wpisuje się z Projekt „Niepodległa Łączy” 100 wydarzeń na 100-lecie Niepodległości. Wszak dbałość o język ojczysty, jego poprawność to też rodzaj patriotyzmu.
Red. EN